Skip to content
MARAT – łożyska, dystrybucja, produkcja, serwisMARAT – łożyska, dystrybucja, produkcja, serwis
  • PL PL
    • PL PL
    • ENG ENG
    • RU RU
  • Praca
  • esklep
  • esklep
  • PL PL
    • PL PL
    • ENG ENG
    • RU RU
  1. Strona główna/
  2. Diagnostyka/

Diagnostyka

Diagnostyka węzłów łożyskowych maszyny wyciągowej

Diagnostyka

Centrala

Marat Sp. z o.o.
44-203 Rybnik, ul. Brzezińska 8a
tel.: +48 32 4328888
fax:+48 32 4328887
e-mail: biuro@grupamarat.pl

DANE REJESTROWE

NIP 642-26-94-376,
KRS 0000124812 Sąd Rejonowy w Gliwicach
kapitał zakładowy 100 000,00 PLN

Oddziały

Oddział Jarocin

Oddział Płock

Oddział Ożarów

Newsletter
Zapisz się do naszego Newslettera jeśli chcesz otrzymywać informacje o aktualnych promocjach i nowościach:
Zamienniki
Copyright 2025 © Marat
  • Marat
    • O nas
    • Certyfikaty i nagrody
    • Dotacje EU
    • Regulaminy i dokumenty prawne
      • Rodo
      • Kodeks CSR
      • Kodeks antykorupcyjny
      • WTWiO
      • Status dużego przedsiębiorcy
      • Ogólne Warunki Sprzedaży
  • e-Sklep Marat
  • Oferta handlowa
    • Łożyska
    • Narzędzia łożyskowe
    • Smarowanie
    • Narzędzia montażowe
    • Uszczelnienia
    • Technika liniowa
    • Przekładnie i motoreduktory
    • Przenoszenie napędu
    • Pierścienie zaciskowe i sprężyny cierne
    • Pneumatyka i hydraulika
    • Chemia przemysłowa
    • Separatory magnetyczne
    • Wyposażenie warsztatowe
    • Sprzedaż węgla
  • Oferta produkcyjna
    • Suwnice
    • Konstrukcje spawane
    • Obróbka mechaniczna
    • Przekładnie
    • Wentylatory lutniowe
    • Przenośniki taśmowe
    • Maszyny sortujące
    • Podajniki ślimakowe
  • Usługi
    • Serwis Maszyn Ożarów
    • Usługi mechaniczne
    • Usługi elektrotechniczne
    • Usługi telekomunikacyjne
    • Stacja prób przekładni
    • Usługi projektowe
    • Wypożyczalnia narzędzi
    • Centrum szkoleniowe
    • Diagnostyka
    • Serwis techniczny
    • Biuro projektowe
    • Optymalizacja gospodarki materiałowej
  • Nasze realizacje
  • Biblioteka inżyniera
  • Praca
  • Kontakt
  • Blog

Przekładnia MWSN-400

– reduktor walcowo-ślimakowy
– moc: 15 kW
– przełożenie: i=według zestawienia
– waga: ~540 kg
– zastosowanie do stacji napinających przenośników taśmowych
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2

Moc silnika Przełożenie
15 kW i=126,67

Przekładnia A-25

– dwustopniowy reduktor kątowo – walcowy
– moc: 17,4 do 100,3 kW (w zależności od przełożenia)
– przełożenie: według zestawienia-
– waga: ~610 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przekładnia kątowo-walcowa
– zabudowa lewo lub prawostronna

Moc silnika Przełożenie
17,4 do 100,3 kW i=9,05 do i=27,65

Przekładnia MS-55

– reduktor kątowo-walcowy
– moc: do 55 kW
– przełożenie: według zestawienia
– waga: ~820 kg
– przekładnia kątowo-walcowa
– zabudowa lewo lub prawostronna

Moc silnika Przełożenie
55 kW i=30

Przekładnia MKB-109

– reduktor stożkowo-walcowy
– moc: do 160 kW
– przełożenie: według zestawienia
– waga: ~1750 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– dostępna wersja z zabudowanym hamulcem jednokierunkowego – „backstop”
– zabudowane wodne chłodnice oleju

Moc silnika Przełożenie
160 kW i=15; i=20; i=25; i=31; i=39
132 kW i=39

Przekładnia MKB-250

– dwustopniowy reduktor kątowo – walcowy
– moc: do 315 kW
– przełożenie: i=25,51; 24,26
– waga: ~3000 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– dostępna wersja z zabudowanym hamulcem jednokierunkowego – „backstop”

Moc silnika Przełożenie
315 kW i=25,51
250 kW i=24,26

Przekładnia MK-250 / MK-250 N, MK-250 NF

– dwustopniowy reduktor kątowo – walcowy
– moc: 250 kW
– przełożenie: i=19,057; 19,787; 20,647; 24,375; 31,875
– waga: ~2700 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– dostępna wersja z zabudowanym hamulcem jednokierunkowym – „backstop”
– dostępna wersja z zabudowanymi wodnymi chłodnicami oleju

Moc silnika Przełożenie
250 kW i=19,057; 19,787; 20,647; 24,375; 31,875

Przekładnia MG–1000

– trzystopniowy reduktor walcowy
– moc: do 160 kW
– przełożenie: i= 12,68; i=15,48; i=19,14; i=20,93; i=25,31
– waga: ~1280 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– dostępna wersja z zabudowanym hamulcem jednokierunkowym – „backstop”
– dostępna wersja z zabudowanymi wodnymi chłodnicami oleju

Moc silnika Przełożenie
160 kW i= 12,68; i=15,48; i=19,14; i=20,93; i=25,31
132 kW i= 12,68; i=15,48; i=19,14; i=20,93; i=25,31

Przekładnia MPL-45

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: 1000 kW
– przełożenie: i=33
– waga: ~4600 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowe

Moc silnika Przełożenie
1000 kW i=33

Przekładnia MPL-25/4

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: do 650 kW
– przełożenie: i=33, i=39
– waga: ~2300 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze zdawcze zgodne z normą RAG N 335 000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowe

Moc silnika Przełożenie
650 kW i=33, i = 39

Przekładnia MPL-35

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: do 615 kW
– przełożenie: i=33, i=39
– waga: ~3200 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze zdawcze zgodne z normą RAG N 335 000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowe

Moc silnika Przełożenie
615 kW i=33, i=39

Przekładnia MPL-25

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: do 450 kW
– przełożenie: i= 21, i=28, i=33, i=39, i=50
– waga: ~1950 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze wejściowe i zdawcze zgodne z normą RAG N 335 000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowo

Moc silnika Przełożenie
450 kW i=21, i= 28, i=33
400 kW I=39
320 kW i = 50

Przekładnia MPL-15

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: do 250 kW
– przełożenie: i=28, i=33, i=39,
– waga: ~1170 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze wejściowe i zdawcze zgodne z normą RAG N 335 000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowe

Moc silnika Przełożenie
250 kW i=28, i=33
200 kW i=39

 

Przekładnia PPL-14/22

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo
– moc: 22 kW
– przełożenie: i=29,653
– waga: ~280 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Moc silnika Przełożenie
22 kW i=29

 

Przekładnia MKPL-45

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo – planetarny
– moc: 1000 kW
– przełożenie: i=33
– waga: ~6000 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Moc Przełożenie
1000 kW i=33

Przekładnia MKPL-35

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo – planetarny
– moc: 615 kW
– przełożenie: i=33, i=39
– waga: ~5100 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącza wg standardu RAG
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Moc Przełożenie
615 kW i=33, i=39

Przekładnia MKPL-25/4

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo – planetarny
– moc: do 650 kW
– przełożenie: i=25, i=33, i=39
– waga: ~3950 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze zdawcze zgodne z normą RAG N 335000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Moc Przełożenie
650 kW i=25, i=33, i=39

Przekładnia MKPL-25

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo – planetarny
– moc: do 450 kW
– przełożenie: i= 21, i=25, i=28, i=33, i=39, i=50
– waga: ~2950 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze wejściowe i zdawcze zgodne z normą RAG N 335000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Opcje:
– smarowanie łożysk wału szybkobieżnego: smarem stałym, smarowanie rozbryzgowe lub wymuszone pompką smarującą
– wykonania: z hamulcem jednokierunkowym – „backstop”

Moc Przełożenie
450 kW i=21, i=25, i=28, i=33
400 kW i=39
320 kW i=50

Przekładnia MKPL-15

– trzystopniowy reduktor: kątowo – walcowo – planetarny
– moc: do 325 kW
– przełożenie: według zestawienia
– waga: ~1750 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– przyłącze wejściowe i zdawcze zgodne z normą RAG N 335000
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10

Opcje:  wykonanie: z hamulcem jednokierunkowym – „backstop”

Moc Przełożenie
325 kW i=18 (ver. 60 Hz), i=25
250 kW i=28, i=33
200 kW i=39
160 kW i=50

Przekładnia MPL-65

– dwustopniowy reduktor walcowy, planetarny
– moc: 1200 kW
– przełożenie: i=33
– waga: ~5500 kg
– certyfikat zgodności WE i Atex IM2
– chłodzenie: wodne poprzez wymienne chłodnice z przyłączem „Stecko” DN10
– smarowanie łożysk – rozbryzgowe

Moc silnika Przełożenie
1200 kW i=33

 

Suwnica MARAT dwudźwigarowa to urządzenie dźwignicowe wykorzystywane do transportu bliskiego. Posiada dwa równoległe dźwigary, na których zamontowany jest wózek z napędem.

Dzięki bardziej złożonej konstrukcji, suwnice dwudźwigarowe charakteryzują się większym udźwigiem (nawet powyżej 100 ton), szerszym zasięgiem pracy oraz wyższą stabilnością.
Są jednak droższe w zakupie i eksploatacji niż modele jednodźwigarowe.

 

Chcesz wiedzieć więcej napisz do nas: r.detmer@grupamarat.pl

Suwnica MARAT jednodźwigarowa to urządzenie dźwignicowe przeznaczone do transportu bliskiego. Składa się z pojedynczego dźwigara zamontowanego na wózkach jezdnych. Po dźwigarze porusza się wózek z napędem.

Ten typ suwnicy charakteryzuje się prostą konstrukcją, mniejszym udźwigiem (do ok. 50 ton) oraz zasięgiem pracy. Jednak jego zaletą są niższe koszty zakupu i eksploatacji w porównaniu do suwnic dwudźwigarowych.

Chcesz wiedzieć więcej napisz do nas: r.detmer@grupamarat.pl

MARAT jest oficjalnym przedstawicielem producenta wciągarek STAHL Crane Systems

         

Nakrętki hydrauliczne Atlas Copco zapewniają precyzyjne i bezpieczne napinanie połączeń śrubowych w wymagających aplikacjach przemysłowych.
Dzięki zastosowaniu ciśnienia hydraulicznego równomiernie rozkładają obciążenie, eliminując wpływ tarcia i zwiększając trwałość połączenia.

Kluczowe zalety:
✔ Dokładność i powtarzalność napięcia,
✔ Bezpieczny montaż nawet w ograniczonej przestrzeni,
✔ Odporność na korozję i ekstremalne warunki,
✔ Wysokiej jakości materiały zapewniające długą żywotność.

Szukasz idealnego rozwiązania?
Skontaktuj się z nami – pomożemy dobrać odpowiednią nakrętkę hydrauliczną do Twojej aplikacji!

Napinacze hydrauliczne Atlas Copco to niezawodne rozwiązanie dla precyzyjnego i bezpiecznego napinania śrub w wymagających aplikacjach przemysłowych.

 Zalety napinaczy Atlas Copco:
✔ Dokładność i powtarzalność napięcia śrub,
✔ Szybka i bezpieczna obsługa,
✔ Odporność na ekstremalne warunki pracy,
✔ Minimalizacja ryzyka uszkodzeń gwintu.

 Szukasz idealnego rozwiązania?
Skontaktuj się z nami – pomożemy dobrać odpowiedni model napinacza do Twoich potrzeb.